Cerita seorang penyokong sukan tanah air yang sentiasa menyokong tanah tumpah darahnya tidak kira menang atau kalah. Malaysia dihati Selangor dipahati.

28 September 2014

Selangor Juara Piala Sultan Selangor 2014

Sunday, September 28, 2014 Posted by Unknown , No comments
Alhamdulillah, akhirnya aku diberi kesempatan oleh Allah untuk pergi ke Stadium Shah Alam semalam untuk menyaksikan Piala Sultan Selangor 2014. Pada asalnya hasrat itu terpaksa aku batalkan sebab hujan, tapi dalam pukul 7.30 malam semalam, aku tekad juga nak pergi sebab sudah niat dari awal lagi nak tengok Piala Sultan Selangor 2014 di stadium. Redah sajalah, hujan pun renyai je. Aku berdesup dengan motor aku sendirian.

Bila sampai kat stadium, suasana memang meriah gila motor yang parking pun dah penuh, tak macam biasa yang aku selalu pergi. Lepas dah parking motor aku, teruskan dapat tiket free dalam porch-bag dan beratur nak masuk stadium. Boleh tengok sendirilah keadaan dalam gambar yang aku kongsikan ini, lebih kurang waktu ni pukul 8.20 malam.

TiketTiket










Alangkah seronoknya kalau dalam perlawanan yang penting dalam liga super ke, piala Malaysia ke penyokong yang hadir seramai macam ini. Sudah pasti moral pemain Selangor turut bertambah untuk menunjukkan mutu permainan yang lebih baik. Aku pun tak tahulah sama ada yang penuh ini sebab tiket free atau memang promosi baik punya. Tapi apapun tahniah kepada Selangor dan penyokong Selangor yang hadir.

Selepas dapat masuk stadium aku terus mencari pintu 9 atau 10 sebab situlah selalu port aku duduk sebab mempunyai padangan yang baik sambil menikmati perlawanan. Tapi apakan daya hampir setiap kerusi penuh telah di duduk atau di tempah. Jadi terpaksalah aku pergi ke tingkat atas untuk menyaksikan dua perlawanan antara Selangor Veteran vs Singapura Veteran dan juga Pilihan Selangor vs Pilihan Singapura. Korang tengoklah sendiri aku kongsikan suasana dalam stadium semalam.

stadiumStadium shah alam





































































Keputusan penuh untuk kedua-dua perlawanan ini adalah Selangor veteran 1-1 Singapura Veteran dan Pilihan Selangor 2-1 Pilihan Singapura.

Untuk penyokong Selangor, jangan lupa lepas ini penuhkan stadium macam ini juga untuk suku akhir Piala Malaysia Jumaat depan. Yang penting stadium kasi penuh tak kira lawan kelab ataupun negeri.

0 comments:

Post a Comment