Cerita seorang penyokong sukan tanah air yang sentiasa menyokong tanah tumpah darahnya tidak kira menang atau kalah. Malaysia dihati Selangor dipahati.

18 September 2014

Aku Seorang Penyokong

Thursday, September 18, 2014 Posted by Anonymous No comments
Ketika perlawanan Malaysia vs Singapura untuk Kelayakan Piala Dunia 2014 - foto Lensa
Stadium Shah Alam merupakan venue pertama untuk pasukan Harimau Malaya kita beraksi dibawah kendalian Dollah Salleh di negara kita. Pertemuan persahabatan yang melibatkan pasukan Harimau Malaya menentang pasukan Kemboja.

Aku boleh nak dikatakan begitu teruja setiap kali pasukan kebangsaan kita mengadakan sebarang perlawanan, tak kira kejohanan mahupun persahabatan. Apa yang penting bagi aku adalah semangat aku untuk terus menyokong. Bak kata Allahyarham Mokhtar Dahari.

"Jika korang malu dengan jersi negara yang korang pakai sekarang, lebih baik korang cari jersi negara lain"

Inilah kata-kata beliau yang telah aku ubah sikit tapi mempunyai maksud yang sama.

Aku boleh dikategorikan sebagai penyokong tegar tapi tidaklah setegar Ultras-ultras di Malaysia ini, yang mana setiap perlawanan akan turun ke stadium. Level aku bawah sikit daripada penyokong yang di gelar Ultras, bawah sikit dari otai-otai yang main gendang. Itulah level aku.

Walaupun kadang-kadang tidak ke stadium, otak aku mesti ingat nak pergi stadium juga, hati rasa tak tenang. Kalau tak dapat pergi juga aku akan cari live di TV, kalau tak ada juga akan ku cari livestreaming pula, kalau tak ada juga aku cari fanpage sukan di Facebook, tapi kalau tak ada juga, last sekali aku cari livescore. Bagi aku yang penting aku dapat tahu keputusan secepat mungkin. Itulah cara aku menyokong.

Jadi, sabtu ini 20 September 2014 ada game di Shah Alam. Aku pasti akan turun ke stadium demi Harimau Malaya.

0 comments:

Post a Comment